onsdag den 15. maj 2013

De lækre ingredienser ....


tryllede manden om til en skøn salat.
Han bagte blomkålet i buketter i ovnen med stænk af olivenolie.
Efter et stykke tid, kastede han et par håndfulde kikærter ind til blomkålen, så de kunne bage med.
Da det hele var kølet af blandede han det med fintsnittet friske grønne asparge, dild og stykker af melon.
En kombination som i mine ører lyder mærkelig, men smagte rigtig, rigtig skønt.
Dertil små kartofler med dild-smør og pil-selv-rejer:))

Dagen efter var det Selma's maddag. 
Den rest salat der var tilbage,
tilføjede hun stykker af nektariner, hvilket også var super lækkert.
Dertil hjemmelavede grovfritter, Taziki og Farsbrød 
med oliven og feta.
Heldig,... jeps:))

6 kommentarer:

  1. Yum, skønt resultat - det ville have faldet i god jord hos mig, kan du tro.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Det ser lækkert ud, tak for inspiration til manden (og dig :D ).

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Det ser virkelig lækkert ud. Og tallerkenen. Det stel er jeg vokset op med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hvor sjovt.
      Vi har arvet tallerkener og fade fra min mands mormor:))

      Slet
    2. Min mor har det stadig komplet, og da det er aftalt at min ældste datter skal have det til sin tid, køber jeg hvad jeg finder rundt om i div. genbrugsbutikker. Det er dejligt når andre i familien sætter pris på noget der er passet på i mange år.

      Slet
  4. uhmmm mums, tror at I spiser rigtig lækker mad hjemme hos jer :-)

    SvarSlet