søndag den 19. maj 2013

Altan-lykke


Altan-lykke,.... et "nyt" ord, 
men jeg er sikker på at I godt forstår hvad jeg mener:)
Det er helt fantastisk, hvad en altan på 1,5 x 3,5 m påhæftet 
ens lejlighed kan gøre ved ens liv.
Det at man kan tage en lille pause ude, nippe lidt blomster, drikke en kop et eller andet, vande sine, efterhånden, talrige blomster, sidde i skyggen under parasollen, helt tæt med den mindste og læse Harry Potter, fornemme en svag lugt af krydderurter og blomster når vinden kigger forbi:))

Dette garn Geyser fra Stof2000 er simpelthen så skønt og blødt og strikke med. Arbejder på et forstykke til en model til Alt om Håndarbejde 11. Det er det samme garn jeg har strikket denne pigeponcho i.




12 kommentarer:

  1. Altanlykke, klart et yndlingsord :)

    SvarSlet
  2. Min søster (på Snorresgade) har også fået altan og oplever også altan-lykke :). Min mor har dog meget svært ved at klare tanken om at det yngste barnebarn (der er en rigtig klatre-tøs) på altanen.
    Du beskriver simpelthen altan-lykken så godt, at man næsten føler, at man selv sidder dér hos dig og nyder en kop te eller et glas iskold lemonade :).
    God søndag. Knus fra Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå nervøsiteten over at have de helt små med ud på altanen.
      Hos os, var det mere en opmærksomhed i forhold til Sesam, vores kat, som altid har været inde. Hvad kunne han finde på? Springe ud efter en måge, som kommer "sejlende" forbi over fra Søerne?
      Indtil nu går det fint, han har været ude og gå rundt, men er mest tryg når han bare får lov til at sidde i døråbningen.

      Slet
  3. Jeg forstår godt i nyder jeres nye uderum. Vi har også altan og der "bor" vi næsten hele sommeren :)

    SvarSlet
  4. Jeg ved hvad du mener med altan-lykke dvs. hos mig er det køkkenhave lykke. Jeg var i køkkenhaven i går og fik sået blomster og squash og samtidig nyder jeg synet af mine stedmoderblomster i mine krukker. Purløg og persiller vokser også helt vildt så jeg det er da bare lykken! Flot garn og super sød pigeponcho!!!

    SvarSlet
  5. Dejligt med altanlykke, det virker også som om altanen er blevet godt udnyttet :-)

    SvarSlet
  6. Åh, jeg er helt med. Nogle af mine bedste stunder havde jeg, da jeg for år tilbage havde altan. Dine fotos bringer mig tilbage til den tid - hvor en nyudsprunget blomst var en gave og det var de små, daglige forskelle, som var så skønne at følge. Det har virkelig sine fordele, at man ikke skal slå græs og få de store linjer til at gå op, men bare nippe sin blomst og sippe sin the.

    Skønt!

    God fornøjelse.

    KH
    tina

    SvarSlet
  7. Jep lykken er at kunne gå udenfor når vejret er til det :-)

    SvarSlet
  8. Uhmmm... Altan. Så hyggeligt og intimt.. ;)

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt forstå at I nyder altanen. Dejlig billeder ;-) God pinsemandag knus

    SvarSlet
  10. Jeg kan se det for mig og næsten dufte dine blomster og krydderier. Og så med en god historie- dejligt. Knus Heidi

    SvarSlet
  11. Koselige stemningsbilder fra Altanen! :-)

    SvarSlet