søndag den 30. december 2012

Mit nytårsforsæt...

Dagens frokost:))

... er at forsætte med den kostomlægning, 
jeg startede i september 2012.
Slut med kaffe, rødvin, brød, kartofler, frugt, slik og chips.
Goddag til bønner, linser, (urte)te og masser af grøntsager.
Jeg har spist flere bønner i de sidste 4 måneder end jeg har spist hele mit liv, hvilket, udover den gode fornemmelse, har resulteret i et vægttab på 5 kg!
Yeahh:))
Jeg har dog "syndet" engang imellem.
Spist ostemadder, drukket rødvin, spist slik, kage og chips.
Men nu vil jeg op på "hesten" igen.
 Lidt vil have mere.
Mere af den gode fornemmelse.
Så jeg fortsætter kampen!

Det er mit nytårsforsæt.
Har du et eller flere?

Slutteligt vil jeg ønske jer alle
Et rigtig Godt Nytår
Tak fordi I kigger ind her.
Jeg glædes dagligt over jeres skønne kommentarer.
Vi ses i 2013.
Jeg glæder mig til at kigge ind hos jer:)))
Kh. Stine

21 kommentarer:

  1. Det er skisme flot med de 5 kg!

    2012 blev også året, hvor jeg blev glad for især bønner. Det smager fantastisk!

    Mit nytårsforsæt - selv om jeg egentlig ikke er til den slags - er som dig at fortsætte med at have fokus på at spise sundt og at forsætte med at dyrke motion i hverdagen.
    Dog skal der være plads til dage med et glas vin og chips. De dage skal der bare være færre af ;-)

    Godt nytår til dig og dine! Tak for en inspirerende blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anita

      ja... bønner er fantastiske. Vi er især blevet glade for Black Eye beans, men også de sorte Beluga linser er skønne.

      Tak fordi du kigger ind, og endnu engang Godt Nytår:)

      Slet
  2. Jeg lever efter samme livsstil. Og har gjort det siden maj 2012. Og det er resulteret i et vægttab på 8 kg. Og jeg mangler 6 kg før jeg er helt tilfreds, så jeg skal også op på hesten igen. Har også syndet til tider. Og her i julen gik det også lidt mere end galt. Men jeg tror på at det kan lade sig gøre.
    Jeg håber du nyder dine minus kg-lige så meget som jeg nyder mine. Og vi kæmper bare videre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du god Henny, flot med det store vægttab.

      Jeg er klar til at følges med dig videre på hestene;))

      Slet
  3. Tak for sparket! NU MÅ jeg også bare i gang! Nu skal de næste par dage bare overståes hvad angår mad og så skal der spises sundt. Hvordan tilbereder du linser?

    SvarSlet
    Svar
    1. Af linser kan jeg bedst lide de sorte Beluga linser. De "splatter" ikke så meget som de grønne og røde. De grønne og røde bruger jeg til at koge sammen med diverse grøntsager til mættende supper. De sorte koges bare 20 min, en god portion, så jeg har til flere dage. Nogen gange har jeg lavet en marinade af en god olie, eddike, lime, honning, hvidløg, salt og peber som jeg hælder over linserne, ja og bønnerne, for den sags skyld, mens de stadig er varme. Så trænger smagen bedre ind.
      Ellers koger jeg bare mine linser og bønner til et par dage. Og griber et par håndfulde til mine salater.

      Der er egentlig ikke den store kogekunst inde over endnu. Jeg kan lide det som det er. Men med tiden, kan det godt være at jeg skal have fundet mig nogle inspirerende opskrifter på nye salater. Jeg ved bare også med mig selv, at jeg ikke skal gøre det for besværligt, så gider jeg ikke.

      Så hop ud i det, du får det så godt Jenny

      Slet
  4. Bønner er altid gode, måske skulle man spise nogle flere.. for med det resultat som i andre viser, så kunne jeg måske lære noget.

    Rigtigt godt nytår - kigger forbi når der er nyt på siden, men mange gange foregår det via telefon i pausen på arbejde, og derved når jeg ikke at kommentere hver gang.

    SvarSlet
  5. Her skal den også stå. På sundere levevis. Der er ikke noget som vi ikke må, men alt med måde. Hos os er udfordringen planlægning, vi er ofte først hjemme mellem 18-91.30 og så må det ikke tage lang rid.

    Rigtig godt nytår til dig og dine

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  6. Synes dette lyder som humlen i det hele: "Lidt vil have mere. Mere af den gode fornemmelse."
    - og det kan jeg godt forstå. Så fortsæt du endelig med den sundere livsstil og ikke mindst den gode fornemmelse der følger med. Jeg hepper på dig hele vejen! Rigtig godt nytår. Kh. Liv

    SvarSlet
  7. Hvor er det godt gået, Stine!

    Jeg har også foretaget en kostændring i slutningen af juli, og den har i samspil med mere motion resulteret i vægttab samt mere overskud generelt.
    Som dig har jeg også gjort det i overskuelige etaper og ikke taget munden for fuld.

    Uha, bønner er også en af de nye ting, som er kommet på menuen her. Jeg kan rigtig godt lide kidneybønner, men de små sorte, som du nævner, er også gode. Jeg har også brugt dem i en suppe.

    Rigtigt godt nytår til dig og dine!
    Herfra skal der også lyde en tak for en altid inspirerende blog.
    (og så er jeg i øvrigt helt pjattet med farvevalget i din cardigan på forsiden af det lille hæfte til denne uges "Hendes Verden" - den kunne jeg godt gå hen og strikke i 2013...:-))

    SvarSlet
  8. Sådan Stine. Knagme godt gået.

    For 5 år siden smed jeg 9 kg. Nu har de 5 fundet mig igen - Jeg har ellers forsøgt at gemme mig for dem, men de fandt mig! Skal lige ha overstået i dag og i morgen, så står den på gulerødder og andet grønt i nogle måneder. (Men ingen bønner her...)

    Jeg hepper med på sidelinien, og ønsker dig og familien et rigtig godt nytår.

    Kærlige hilsner fra Lise

    SvarSlet
  9. godt nytår kære Stine. Det er altid dejligt at kigge med hos dig og blive inspireret i et helt fantastisk kreativt univers

    SvarSlet
  10. Skønt nytårsfortsæt! Mit er at strikke en grå Marie Skappel genser samt din zig-zag trøje :) Godt nytår Stine <3

    SvarSlet
  11. Jeg er med på det samme nytårsfortsæt .
    Min kostomlægning har været de sidste ca 4 år, men nu skal der strammes op igen.
    Rigtig godt nytår til dig og dine.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. Åååh de kære bønner har ikke helt fået manden med på dem, men det kan være det bliver i år:0)
    Godt nytår glæder mig til at kigge med i 2013

    SvarSlet
  13. Godt nytår og tak for en dejlig blog!
    Dit nytårsfortsæt er vi vist mange der genkender. VI STRAMMER OP I 2013!!!!!!
    Glæder mig til at følge din blog i dette nye år!
    Kærligst Hanne Maria

    SvarSlet
  14. Kære alle sammen

    Vi bliver da vist nogle super sunde, og veltrimmede bloggere her i 2013.
    Hurra for den gode fornemmelse og de tabte kilo;))

    God 1. januar, Stine:)

    SvarSlet
  15. Jeg drømmer også om at tage mig sammen og få gjort noget ved vægten men ærligt talt vil jeg det slet ikke nok til at få det til at lykkes for jeg elsker hjemmebagt brød og kager (men spiser faktisk aldrig chips, slik og købekage). Derfor beundre jeg ekstra når nogen som du har viljestyrke til at gennemføre det.

    Rigtigt godt nytår, jeg glæder mig til at følge med hos dig i det nye år.

    SvarSlet