fredag den 17. august 2012

Til dem som har børn i skolealderen...


.... så er det tid igen.
Tid til at binde børnenes bøger ind.
Jeg har hjulpet Selma med selve indbindingen.
Hun så helt opgivende ud, da hun viste mig den store stabel bøger,
så jeg fik medlidenhed med hende, min store, stakkels pige;))

Vi havde en rest tykt, blankt turkis indpakningspapir og
det klassiske brune genbrugspapir.
Jeg havde en ide om, at så kunne hun pynte med lidt neonprikker.
Men så kiggede jeg lige ind her hos Badut,
som også brugte masking tape til sine børns bøger 

Selma har selv siddet og hygget sig med at pynte bøgerne.
Hun har en alder, hvor hun bifalder det enkle.
Jeg ville nok have brugt lidt mere tape og prikker:)))


12 kommentarer:

  1. de er blevet fine- så lidt der skal til. Knus heidi

    SvarSlet
  2. Sikke en god ide :-) tak for det, og rigtig god dag til dig...

    SvarSlet
  3. super god idé. Jeg har købt sådan nogle "bog-kondomer", der kan bruges igen og igen. Sønnen er ikke begejstret og nægter at binde bøgerne ind (?). Han går i 8. klasse og er i gang med en oprør mod autoriteterne.....bøgerne skal overhovedet ikke pakkes ind???????!!!!! Vildt opgør og en kamp jeg er nødt til at tage, for de mange bøger skal jo bindes ind, så de kan holde flere år. Mit lærer-hjerte har svært ved at se bøgerne ramponeret. Nu må drengen selv finde en løsning på bogbind, men det bliver næppe så fint, som Selmas.

    SvarSlet
  4. NICE! looks like a present from heaven... ;-))

    SvarSlet
  5. Fed ide, jeg tror jeg vil lave bogindbindning i klassen i år... Kom jo også til at købe en rulle prikker og lidt værk... Så kan vel godt bidrage til indpakningen... som jo ellers ikke vil ske. Vi pakker ind i det der papir der er omkring kopipapiret, det holder godt.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Ah, for en god ide! Bøkene ble kjempefine :-)

    SvarSlet
  8. Smadder fin ide til bøgerne..
    Tak for det og god weekend

    SvarSlet
  9. Har også lige pakket bøger ind, har syet meget enkle omslag i voksdug, købte rester i Stof og Stil, så det var ganske billigt og så holder det noget bedre end papir

    SvarSlet
  10. Nøj hvor er de bare blevet fine. Jeg er vild med de fine prikker. Og tak for link, jeg blev rigtig glad for at I kunne bruge en af ideerne.

    Hos os er der slet ikke noget valg, bøgerne skal bindes ind og den metode uden tape der ikke beskytter top og bund er ikke godkendt. Heldigvis hygger vi os meget godt med at finde på nye ideer hvert år så på den måde er det også hyggeligt at binde bøger ind.

    SvarSlet