torsdag den 7. juni 2012

Kreativ Strik...


              ... indeholder i dette nummer (Nr. 2/2012)
5 af mine designs.
Her ser du 3 af dem.
Skøn, enkel og velsiddende top i glatstrik og med en flot v-hals.
Hals- og ærmekanter er afsluttet med en række hæklede krebsemasker.
Cotten Silk  mint (fv 7093) fra Hjertegarn.


Puden herover, er i bladet, i selskab med en kaffevarmer, 
ligeledes broderet med korssting.
Garnet er det super lækre Inca Wool fra Hjertegarn.
Og en matchende dækserviet!


Sjalet herover er strikket i 2 lækre kvaliteter fra Wilfert´s.
Livorno, en bomuld, viskose, hør kvalitet,
sammen med Venezia (kidmohair).
Det giver et super lækkert og let resultat.
Man starter med at strikke en rektangel med hulmønster, som
det ses på den øverste del af billedet.
Omkring denne rektangel, samles masker op på 3 af siderne 
(2 korte og 1 lang) og der strikkes frem og tilbage over disse og tages ud i en vifte.
Sjalet sluttes af med en hulbort, 
som du vist lige kan ane her nederst på billedet.

 Håber at I bliver fristet:))

10 kommentarer:

  1. Det er ganske let at blive fristet :)
    Rigtig skønne ting du har designet.

    Marianne

    SvarSlet
  2. Hold nå opp, så lekre oppskrifter du har laget! Toppen ser skjønn ut, jeg er veldig VELDIG fristet! Og usikker på om bladet selges her i Norge... Jeg må undersøke!

    Takk for hyggelig kommentar på min blogg! (o:

    SvarSlet
  3. Nydelig design, likte spesielt godt den toppen! Du er kjempeflink!! :-)

    SvarSlet
  4. Nej vi bliver slet ikke fristet...hi hi
    Flot som altid, og den lille frække bolero i HV denne uge, er også ganske WOW
    Knus og god aften til dig

    SvarSlet
  5. Den lækre grønne top er allerede på min håber-to-do

    SvarSlet
    Svar
    1. ... ja tak, jeg så billede af den på din blog:)

      Slet
  6. Svar
    1. Tak!!
      Når jeg sidder her og kigger på billedet af puden, ser jeg også en masser muligheder i den.
      Helt råhvid med kun sorte blomster, måske med et par enkelt kontrast farver hist og pist.
      Eller at blomsten broderes i 2 fv, så der dannes en midte og "kronblade"....
      ... åhhh alle disse muligheder.

      Stine:)

      Slet
  7. Jeg fik bladet i sidste uge og faldt også over dine skønne strik designs. Især sommertop og puden er jeg ret vild med, men om jeg når det i år, tvivler jeg på. Jeg har jo allerede gang i sååå meget og nu skal jeg til Silkeborg i næste uge og derpå studenter fest og Italien og jeg kan jooo ikke strikke hele tiden selv om jeg gerne ville ti hi..
    Men smukke det er de bare.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikken et program du har Lis.
      Men strik er der altid tid til ikke;))

      Slet