onsdag den 21. december 2011

I dag er årets....

... korteste dag
Nej det er først i morgen, er der flere som har gjort mig opmærksom på, tak for det
Vintersolhverv
Om 6 mdr vil dagen være tiltaget med hele 10½ time
Og i nat mellem d. 21. og 22. december vil være årets længeste nat
Vi skal til fest i aften
Det er efterhånde en tradition,
at vi bliver inviteret af søde Hanne og Flemming, som tager i mod med tændte fakler i havegangen og en masse lækker mad
Det er super hyggeligt, og folk støder til i takt med at de for fri fra arbejdet og gaveindkøb
Hvad skal du lave i dag, på årets korteste dag??

7 kommentarer:

  1. Jeg skal ud på Skejby Sygehus og se mit solhvervsbarnebarn, der blev født 7.25 :-)
    Han kan vel bringe lyset tilbage...

    SvarSlet
  2. psssttt: (hviske hviske) det er først imorgen at det er den korteste dag....
    Men værterne i morgenradioen tog også fejl...og da alt er sort i sort så er det heller ikke så svært..
    Nyd festen :)

    K/Stine

    SvarSlet
  3. Ups
    Hanne og Fleming plejer eller at have styr på det, og på Dmi´s hjemmeside skriver de at det veksler mellem d. 21. og 22. december. Men de kan jo tage fejl, og jeg er ingen ekspert på dette område.
    til gengæld skriver Dmi i også at d. 21 december 2011 er en mandag....;))

    SvarSlet
  4. I dag skal jeg på arbejde kl. 15.15, så det er ved at være mørkt når jeg møder ind. Så begynder jeg at glæde mig til den lyse tid, tænk, at der kan være 10 timer til forskel.
    Ha`en dejlig dag og god fest.

    SvarSlet
  5. Pst - Manden på denne matrikel (som er kendt for at have styr på det) fortæller, at pga. jordens rotation er den kortest dag rykket til i morgen. Det vil sige, at i år er det d. 22. hvor der er kortest tid lyst. :-)
    Og så ville jeg da bare lige fortælle, at jeg skal købe ind til juleaften i dag, sy en julekjole til min yngste datter, strikke videre på et par julegaver og så bare nyde, at jeg har ferie og at alle børn er hjemme nu.
    Kh Katrine :-)

    SvarSlet
  6. Der var en mere som var klogere end mig:))
    Så har jeg nogle kloge ting at fortælle i aften;)) Tak for oplysningen.

    Kære Ulla, tillykke med dit barnebarn

    Og kære Katrine, det lyder bare som en skøn dag i dag:))

    SvarSlet
  7. Det er faktisk en god dag at have traditioner ..
    når man sådan ret tænker efter.
    Det jeg har lavet er, at jeg har pyntet juletræ hos mine forældre.
    Men det var nu også en god ting at gøre -at fylde træet med lys på årets mørkeste dag :o)
    mvh Mona

    SvarSlet