torsdag den 27. oktober 2011

Kom og deltag i hækle-workshop...

Du finder opskriften på min lampe her

i Helsingør, nærmere betegnet i garnbutikken Spinderiet
På denne workshop skal vi hækle de klassiske oldemor-firkanter, i mange forskellige variationer. Jeg har opskrifter med på firkantet oldemor-firkanter, men også trekantet og specielle firkanter med en cirkel eller ”blomst” i midten. Jeg vil vise jer forskellige teknikker til at samle firkanterne og derudover skal vi hækle variationer af oldemor-firkanter, hvor der kun hækles på 2 af siderne.
Vi hækler både efter opskrifter og diagrammer. Vi kigger ekstra på diagrammerne og prøver at "oversætte" tegnene.

Kunne dette være noget for dig, så læs endelig videre:))
Forudsætninger: Vi hækler på mange niveauer. Jo mere du kan i forvejen, jo flere finesser får du med dig hjem.
Materialer: Du skal medbringe garn, gerne rester, i forskellige farver. Der skal helst være 2-4 farver i hver tykkelse, og tilhørende hæklenål. Forskellige materialer kan sagtens kombineres, når vi hækler prøver.
Det vil selvfølgelig være muligt at købe både garn og hæklenåle på stedet.

Sted: Spinderiet, Skjoldsvej 2, 3000 Helsingør
Underviser: Håndarbejdslærer Stine Hoelgaard Johansen
Pris: 300 kr
Tidspunkt: Tirsdag d. 22. november fra kl. 18:00 - 21:00

Tilmeldingen skal ske på min mail stihj@sol.dk eller til Birgitte Spinderiets hjemmeside

4 kommentarer:

  1. Lyder hyggeligt. Men det er lige langt nok væk når man bor i Kerteminde ;)

    Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet
  2. Marie-Louise Barré Hansen27. oktober 2011 kl. 09.53

    Ja jeg glæder mig som et lille barn til juleaften! kh Marie-Louise

    SvarSlet
  3. Hej MaLou

    Det bliver da også super hyggeligt og interessant.

    Og du har luret hvordan du lægger en besked;)

    Stine:)

    SvarSlet
  4. Jamen det er jo lige her i min by og Birgittes butik er et slaraffenland for garn-elskere :))

    SvarSlet