torsdag den 17. marts 2011

Påske dåse,...

... et kup i storskrald. Disse charmerende og gamle dåser fandt jeg i en affaldssæk sat ud til afhentning af storskrald ved juletid. Sneen lå højt da Karen Marie og jeg trillede ned af en villavej, og jeg ud af et dugget sidevindue opdagede et interessant skue. En gammel mands kælder/værksted var tømt af nye indehavere og skabe, skuffer, værktøj, dimser & dippedutter og så lige de her 3 skønne dåser var smidt ud. Jeg hapsede dem, lige foran næsen på Karen Marie (undskyld!!) og har siden fået skubbet skidtet af. Men det årelange patina sidder der heldigvis stadig, og vidner om et liv nede ved høvlebænken, i lysstofrøretsskær, en pibetobak og Rachel´s sprøde stemme fra den fedtede transistor over i hjørnet.....




Nu er dåserne fyldt op igen, af herlig båndrester, broderigarn m.m. Men måske den nuttede Påske-dåse lige skal et smut ind i stuen inden længe, og stå og friste med kulørte likøræg og andet mundgodt???
God weekend Stine:)))

7 kommentarer:

  1. Nej hvor er de flotte - godt kup!

    SvarSlet
  2. Hvor er de skønne. Der er altså noget med dåser. Tænk hvis de kunne fortælle deres historie. Jeg gad godt lytte lidt.

    SvarSlet
  3. Jeg er helt vild med den skønne påskehare!

    SvarSlet
  4. Du finder altså nogen super fede ting dit heldige asen ;0)
    De er super fine..
    Rigtig god weekend
    KH.

    SvarSlet
  5. hold op du har været heldig - skønne sager
    kh♥

    SvarSlet
  6. Du er tilgivet - og hvor ser de bare fine ud med deres nye indhold :0)

    Knus og dejlig mandag, Karen Marie

    SvarSlet