onsdag den 23. marts 2011

Glimt...

... fra en svunden tid, hvor kvinderne handlede i butikker og fik skrevet på regning. Hvor enhver kæk lille dreng, har prøvet at være bybud og styre sin Long John med stabler af mælkekasser i faretruende tårne. Fra en tid hvor enhver butik, havde sit speciale. Jeg holder utrolig meget at denne huskeblok/indkøbsliste, som har været min mormors.


Jeg har egentlig haft den længe, men det var først fornylig at jeg af en eller anden grund kiggede på bagsiden af blokken, hvor min kære mormor havde efterladt ugens regnskab, fra en engang i tidernes morgen. I hvert fald fra en tid hvor priserne også var nogle helt andre...:)))

5 kommentarer:

  1. hvor fedt at den er blevet gemt!

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det fint! Det er jo ren nostalgi:)

    SvarSlet
  3. Det er den slags minder som ingen regner for noget så længe de fungerer i hverdagen, men som er guld værd for eftertiden. Hvor er det skønt!

    Min svigermor har også små bøger med folk der blev "skrevet" i hendes forældres gamle købmandsbutik. :) Og du har ret - hvilke fordelagtige priser!

    SvarSlet
  4. Det bringer også minder frem hos mig. Min mormor arbejdede i et ismejeri, og hun elskede det.

    SvarSlet