fredag den 4. marts 2011

Fredagsslik....

... i stort format:)))
I anledning af weekende og Fastlavn, skal I selvfølgelig se mit Dumle-kostyme, som jeg syede for et par år siden. I 2 år, er min datter hoppet i karamelkostymet og trasket glad i skole. I år (5. klasse) vil hun ikke være klædt ud. I hvert fald ikke i skolen. Men på søndag, hen på eftermiddagen, kan men sikkert, hvis man er heldig, spotte en stor rød karamel, som går rundt med sin lillebror ved sin side, rasler, synger og smiler sødt, for et par kroner og lidt guf....:)))





Jeg har syet dragen som et langt cylinder i 2 lag stof. De store gule bogstaver og stjernerne har jeg sik-sakket på, og de sorte er skrevet med en tusch. 2 slidser til armene. For oven, og forneden har jeg strammet arbejdet lidt ind med en bred elastik, så dragten fik karamel-form. Det var et stort arbejde. Men det har da i den grad kunne betale sig. Selma har været rigtig glad og stolt over sit kosyme, et par sæsonner, Folke kan overtage det, når den tid kommer og jeg kan da også godt snuppe en aften i kostymet, hvis der var nogen i vennekredsen, som trommede til kostymebal;)))

P.S. God weekend med guf, kostymer og x-factor:)

13 kommentarer:

  1. Aj hvor er det kostume dog alt for fedt!! Jeg kan godt forstå, at det er et hit hos jer! God weekend til dig også :-) Kh. Linda

    SvarSlet
  2. Jeg vil også være dumle, den er godt nok sej :)

    SvarSlet
  3. Lige til at spise.....god ide!

    SvarSlet
  4. Hvor er den fiiin. Hilsen Bente

    SvarSlet
  5. Tommel op, hvor er det gennemført :)

    SvarSlet
  6. Det er en rigtig flot karamel :-)

    SvarSlet
  7. Hej Stine.

    SÅ kreativt og enestående :o) Er helt sikkert med i top 3 over bedste udklædning.

    God weekend.
    Kh Anette.

    SvarSlet
  8. Tak i Kære

    Dumle-kostymet er også en favorit hos mig. Men I skulle have set det køleskab, som spadserede rundt nede i børnehaven i dag, det var humor...:)))

    Stine

    SvarSlet
  9. Hej Stine.
    Jeg står og mangler et kostume til min sidste skoledag på Gymnasiet.
    Du kunne tilfældigvis ikke sende mig en guide på hvordan du har syet det osv?? er helt vild med dette kostume! :-)
    På forhånd tak!

    SvarSlet