søndag den 10. oktober 2010

Tid til strik


Så er det snart ved at være tid til at iføre sig noget ekstra lunt strik, og i denne uges nummer (nr. 41) af Hendes Verden følger der en 76 sider tyk strikkebog, fyldt med opskifter på huer, halstørklæder, vanter, ponchoer og trøjer. Strik med nordisk tradition. Deriblandt finder du også min opskrift på et super nemt tørklæde og baskerhue, med mulighed for at tilføje lige dine ynglingsfarver. Tørklædet og hue strikkes i ret og når stykkerne er færdig, lader man de ekstra opslåede m "falde", og bruger mellemrummene til at væve i. Så kan du væve med lige de farver du har lyst til og som passer til din garderobe. Og samtidig få brugt af dine rester.
Og se så lige min skønne datter på det øverst billede:) Jeg brugte hende som model, da modellen på billedet heruder ikke helt har fået sat huen som jeg havde tænkt at den skulle sidde. Den skal nemlig trækkes tilbage, så huen fylder i nakken!!

Og ud over de mange lækre strikmodeller, er bladet fyldt med nemme og sjove opskrifter og vejledning til herlige broderier (broderiskole), en filt-ugle-te-hætte og ideer til forskellige borddækninger.

15 kommentarer:

  1. Fuldkommen enig med citronmoster :-)
    Hendes Verden er vist must have i denne uge ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Stine.

    Fed hue smart ide med løbemasker, flot datter

    knuzz winnie

    SvarSlet
  3. Det blad må jeg da vist eje. Skøn datter, du har. Huen sidder da meget bedre på hende.
    God mandag.

    SvarSlet
  4. Smuk med smuk på! Både datter og hue/tørklæde. En anderledes og virkelig god idé :o)

    SvarSlet
  5. Sød pige du har dig der...de små strikkebøger fra Hendes verden har jeg haft stor glæde af gennem tiden...så jeg må da også have denne her...

    SvarSlet
  6. Dit datter er godt nok smuk !

    SvarSlet
  7. God formiddag alle sammen

    Tak for jeres dejlige kommentarer.
    Og husk at opskriften på tørklædet jo også kan bruges til manden, sønnen, onkel m.m. Evt. en anden farve som bundfarve, og så nogle drengefarver, som min søn ville have sagt det!

    god dag til alle, Stine:)

    SvarSlet
  8. Det ser super lækkert ud det sæt. Måske jeg kan lokke moren til at strikke et aæt til den nye skolestart

    Knus

    SvarSlet
  9. For en herlig lue og så fin i ide å legge til sine egne farger. Men jeg har et par strikketøy liggende som jeg bør gjøre ferdig før jeg starter på noe nytt:-)

    SvarSlet
  10. Din datter er SUPERSMUK! Ærgerligt at Hendes Verden har stylet huen sådan. Den skal da helt klart sidde sådan om i nakken, som du siger. Skøn model. Bare ærgerligt at jeg ikke kan strikke:)
    KH Puk

    SvarSlet
  11. Så smuk den unge dame er! Skøn weekend til dig :0)

    Knus Karen Marie

    SvarSlet
  12. Utrolig skønt sæt... jeg har tænkt jeg skulle stå på hovedet i 'lageret' for at finde noget der lige kunne passe til mit temperament... :)
    Go' week-end..

    SvarSlet
  13. Så fine :) tak for tips!

    SvarSlet