torsdag den 22. april 2010

Tanker om opgaver og arbejde

puuuuuust......, hvor er det dejligt. Jeg skal godt nok på arbejdet i 8 timer lige om lidt, men jeg er lige pt færdig med alle mine freelance opgaver.
Jeg afleverede en puf, en pølle og 3 puder i mandags til Hendes Verden, 10 dage for sent!.... og jeg har endda haft Winnie, min søde "strikkedame" til at strikke de 2 af puderne og pøllen!!

Det fyldte så meget på bagsædet af bilen, at jeg knap og nap kunne kigge ud af bagruden.
I går var jeg igen ude og afholde en workshop, denne gang på Frøbel Seminarium.
Skøn eftermiddag med entusiastiske kvinder, som var ivrige for at lære.

Her til morgen har jeg så brugt en time på at rydde op, lægge garner på plads, strikkepinde, hæklenåle og alle mine modellerne tilbage i de rigtige kasser.
Jeg har smidt lister ud med notater om hvad jeg skulle huske til de forskellige ting og halv færdige opskrifter, med andre ord.... jeg kan se mit skrivebord/arbejdsplads igen, juhu....

Det er lidt en sjov fornemmelse, for det er jo fantastisk følelse at få opgaverne, beslutte sig for farverne og bestiller garnet/stoffet/tilbehøret hjem fra de forskellige firmaer. Det er sjovt når pakkeposten ringer på, og jeg flår kassen op, som var det en anden julegave, og lægger materialerne til rette på hylderne.
Men så kommer der de øjeblikke hvor jeg ikke kan tage mig sammen og blive færdig, hvor sofaen, tæppet og fjernsynet kalder. Men jeg har heldigvis fundet ud af hvornår jeg får det sådan, og det er når jeg har for meget at lave.
Jeg prøver så at tænke, at sådan er der sikkert også nogen af jer der har det engang imellem med jeres arbejde, at I er lidt trætte af det??

Det der bare er problemet for mig er at det også er min hobby, at mit arbejde og hobby i den grad smelter sammen, og når der så er for meget, bliver det hele for meget!

Men nu skal jeg i gang med noget sjovt. Karen Marie og jeg har nemlig planlagt en sag, en dejlig sommerting, som vi skal lave færdig her i starten af Maj og pudsigt nok glæder jeg mig til at komme igen med det arbejde. Måske er det den kreative smeltedigel vi 2 får oparbejdet når vi sidder på vores stamcafé og brainstormer......:)

Hvordan takler du dine "arbejdes-nedture"??

God dag, Stine:)

1 kommentar:

  1. For mig er der slet ikke nok tid til hobby. Min hjerne bobler af kreative ideer og planer, men da mit arbejde bestemt ikke er kreativt i den forstand, men kræver en del af mig, er der bare ikke tid og overskud til at få ideerne omsat til virkelighed. Drømmer om at det en dag bliver anderledes :-)

    SvarSlet